http://www.albertkoopjes.nl/

Welkom op het SouthBeach Forum!

     Menu
 Home
 SB Recepten
 BMI berekening
 Vet% berekening
 GI / GL
 Beveel ons aan
 Forum
 Forums
 FAQ
 Prive Berichten
 Nieuws Inzenden
 Shout_Box
 Handige links
 Web Links
 Polls
 Onderzoeken
 Vragen aan de administrators
 Informatie
 Prive Pagina
 Kalender
 Ledenlijst
 Voorwaarden

     Shoutbox

Alleen geregisteerde gebruikers kunnen berichten plaatsen. A.u.b. Login of Maak een account aan.

     Inloggen
Loginnaam

Wachtwoord

Security Code: Security Code
Type Security Code

Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Als geregistreerde gebruiker krijgt u voordelen zoals de Thema-manager, opmerkingsconfiguratie en kunt u opmerkingen plaatsen onder uw eigen naam.

     Google Ads

     Laatste recepten
· Vanille Yoghurt toetje
· Pittige rode kool uit de
· chocoladetruffels
· Muffin variatie's (met
· Visvinken
Meer recepten

 'Te veel fruit maakt dik'

Verjaardagkeest schrijft "Uitgegeven: 10 maart 2010 via www.nu.nl AMSTERDAM - Vruchten blijken minder gezond dan gedacht. Vaak wordt vergeten dat fruit net als andere voedingsmiddelen calorieën bevat. Onder meer overgewicht kan daarvan het resultaat zijn. Fruit is gezond, zit vol vitamines, vezels en anti-oxidanten, maar het bevat ook calorieën. Deze hebben hetzelfde effect als de calorieën in chocolade, namelijk gewichtstoename. Vruchten zitten vol met fructose, een natuurlijke zoetstof. Wanneer suiker in het lichaam wordt opgenomen, produceren de hormonen insuline, dat voor een vol gevoel zorgt. Fructose doet dat niet, zodat fruit bovendien niet vult. "Daarnaast kan fructose het niveau van triglyceriden verhogen, een bepaald type vet in het bloed dat veel voorkomt bij hart- en vaatziekten", vertelt dokter Carel le Roux.

Tanden Een ander nadeel van de suikers in fruit is dat deze het tandglazuur aantasten. Fruitsap en smoothies zijn grote boosdoeners, omdat er nog meer suikers vrijkomen bij het maken van sap, aldus de Daily Mail woensdag. Gedroogd fruit verzorgt het grootste gevaar voor de tanden. Gedroogd fruit is erg zoet en plakkerig, waardoor kleine stukjes aan de tanden kunnen blijven plakken en zo cariës veroorzaken. Richtlijn Het is nog onduidelijk hoeveel fruit, teveel is. Voor zout en vet is er een dagelijks toegestane hoeveelheid. Deze is er nog niet voor fructose. Een onderzoek op de Colorado universiteit geeft een mogelijke richtlijn aan. 74 gram fructose per dag verhoogt het risico op gezondheidsproblemen met 87 procent. Dit staat gelijk aan tien appels of 30 sinaasappels per dag. "Mensen met overgewicht kunnen het beste hun fruitporties beperken tot één maal per dag", adviseert Le Roux. "In combinatie met vier porties fruit krijgt het lichaam voldoende anti-oxidanten, maar houdt u de fructose en calorie gehaltes laag." "



 
     Gerelateerd
· Meer over Verjaardag
· Nieuws door lara


Meest gelezen verhaal om Verjaardag:
'Te veel fruit maakt dik'


     Score Artikel
Gemiddelde score: 0
Stemmen: 0

Neem even tijd om dit artikel te beoordelen:

Uitstekend
Zeer Goed
Goed
Gewoon
Slecht


     Opties

 Printervriendelijke pagina Printervriendelijke pagina


"Inloggen" | Login/Creëer een profiel | 0 opmerkingen
De schrijver is verantwoordelijk voor de inhoud van zijn berichten.

Gasten mogen geen opmerkingen plaatsen, registreer a.u.b.




Door deze website te gebruiken, geeft u aan dat u akkoord gaat met de Gebruiksvoorwaarden.
All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005-2010 team southbeachforum.net.
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Pagina Rendering: 0.12 Seconden