Nog geen lid? U kunt een account aanvragen. Als geregistreerde gebruiker krijgt u voordelen zoals de Thema-manager, opmerkingsconfiguratie en kunt u opmerkingen plaatsen onder uw eigen naam.
nou mensen ik ben aan het rekenene gegaan en denk dat dat niet juist is 4,8kh per 56 gr
kijk er zitten 180 kcals in per die 56 gr er zitten geen vetten in en geen eiwitten allen kh
4kcal +1 kh dus 45x4=180 dus zitten er geen 4,5maar 45 kh in heel veel dus
dit is mij n berekening
maar ik heb die site waar omafia het over had een mailtje gestuurt en zij zei dat ze bezig waren met verhuizen ze dus niet op de verpakkingen kon kijken maar zodra ze dat kon zou ze het door sturen maar
ik denk echt dat de comma erbij een fout is
xxx naomi
a het weegt niks en ook al zou er veel KH in zitten wat dus echt wel zo is, denk ik, dan heb je dus toch veel * niks = bijna niks aan KH binnen
b de glycemische index van mung bonen is laag en dus heeft het bijna niks aan KH * de GI een hele lage glycemische lading.
Gezien de samenstelling en de gelijkenis ga ik uit van de waarden zoals die voor miehoen gelden. Dat is van rijstvermicelli. Dit is mungboon vermicelli.
Grrr.. nu weet ik weer waarom ik die mung bonen niet in de Eetmeter verwerkt heb... die slaat op tilt als ik de waarden van miehoen kopieer en dan verander in mungboonvermicelli _________________ Ik doe geen SB!
4 Kh per gram zou 400 kh per 100 gram zijn Omafia (om de verwarring compleet te maken)
Ga nu toch twijfelen of ik het wel zal kopen. _________________ Tegenwind doet de vlieger stijgen
Ik heb van de week dus mungbonen vermicelli gekocht
er staat op het pakje
Serving size 50 g (in een klein zakje zit 100g)
Amount per serving:
Calories 170, Calories from fat 0
Total fat 0 g
saturated fat 0 g
cholesterol 0 mg
sodium 27 mg
total carbohydrate 4 g
Dietary fiber 1 g
sugars 0 g
protein 0 g
Vreemd hoor, want die waarden in nutritiondata.com kloppen vrij aardig. Bovendien bevatten de meeste peulvruchten rond 50-60 g KH/100g.
Maar aangezien je ook wel peulvruchten in fase 1 mag eten, ga je gang!
Het is geen fase 1 Atkins.. beperk het als je je verder niet te beroerd in fase 1 voelt met peulvruchten tot een keer of 2-3 per week. _________________ Ik doe geen SB!
Misschien heeft niet elke Edah een exotenafdeling?
De onze heeft een aparte stand met allemaal exotische spullen , vnl uit Suriname bijv. Swiet Moffo (sp.?) Surinaamse pindakaas en Aziatisch spul. Heb er daar alleen nog niet op gezocht, de mungboonvermicelli heb ik nl. bij een Hindoestaanse toko gekocht. Maar nogmaals, 'k geloof er werkelijk geen barst van dat er maar zo weinig KH in zit. En nutritiondata.com is echt meestal superbetrouwbaar! _________________ Ik doe geen SB!
Interessant, die mungbonen-noodles.. maar als uit een boon een plant(je) groeit met een lage GI (tauge in dit geval) betekent dat natuurlijk niet dat de boon zelf een net zo lage GI heeft..
Ik ben achter het grote mysterie. Je hebt hele kleine pakjes mungnoodles, die bestaan uit alleen mungbonen en water. Die bevatten dus maar iets van 4 kh per portie (50 g)ofzo was het.
MAAR er bestaan ook grote pakken mungbonennoodles daar is extra nog eens zetmeel aantoegevoegd, en die bevatten dus iets van 45 of 48 KH per 100 g.
Wat zag vandaag dus ook van die mungbonen een soort van gebroken vellen (platte stukken) en die hadden dan weer iets van 35 kh per 100 g. _________________
Tijden zijn in GMT + 1 uur Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Pagina 1 van 2