<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

<!DOCTYPE rss PUBLIC "-//Netscape Communications//DTD RSS 0.91//EN"
 "http://my.netscape.com/publish/formats/rss-0.91.dtd">

<rss version="0.91">

<channel>
<title>SouthBeach Forum</title>
<link>http://www.southbeachforum.net</link>
<description>Southbeachforum.net</description>
<language>en-us</language>

<item>
<title>Dagelijks een ei is gezond</title>
<link>http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=News&amp;file=article&amp;sid=113</link>
<description><b>Dagelijks een ei is gezond </b>
Uitgegeven: 10 maart 2010 via www.nu.nl

MANCHESTER - Het ei mag weer terug op het dagelijkse menu. Althans als het aan onderzoekers van de Manchester Metropolitan University ligt. Volgens de onderzoekers kun je eieren zelfs 'superfood' noemen. 
 
© GezondheidsnetNieuw onderzoek heeft aangetoond dat eieren een belangrijke bron zijn voor eiwitten en belangrijke vitamines (vitamine D en B12) bevatten.

Daarnaast zijn eieren rijk aan een mix van essentiële aminozuren. Deze zijn belangrijk voor de groei en herstel van het lichaam bij zowel volwassenen als kinderen.
</description>
</item>

<item>
<title>&#039;Te veel fruit maakt dik&#039;</title>
<link>http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=News&amp;file=article&amp;sid=112</link>
<description>Uitgegeven: 10 maart 2010 via www.nu.nl


AMSTERDAM - Vruchten blijken minder gezond dan gedacht. Vaak wordt vergeten dat fruit net als andere voedingsmiddelen calorieën bevat. Onder meer overgewicht kan daarvan het resultaat zijn. 
 
 Fruit is gezond, zit vol vitamines, vezels en anti-oxidanten, maar het bevat ook calorieën. Deze hebben hetzelfde effect als de calorieën in chocolade, namelijk gewichtstoename.

Vruchten zitten vol met fructose, een natuurlijke zoetstof. Wanneer suiker in het lichaam wordt opgenomen, produceren de hormonen insuline, dat voor een vol gevoel zorgt. Fructose doet dat niet, zodat fruit bovendien niet vult.

"Daarnaast kan fructose het niveau van triglyceriden verhogen, een bepaald type vet in het bloed dat veel voorkomt bij hart- en vaatziekten", vertelt dokter Carel le Roux.
</description>
</item>

<item>
<title>Sucralose geeft bijwerkingen</title>
<link>http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=News&amp;file=article&amp;sid=111</link>
<description>De artificiële zoetstof sucralose blijkt volgens een onderzoek van de Duke universiteit  in de VS in dierproeven duidelijk bijwerkingen te hebben. Sucralose is een laagcalorische, kunstmatige zoetstof die chemici maken via een proces van chlorering van suiker zelf, sacharose. Sucralose  bevat echter minder energie bij het verteren en is 500 maal zoeter is dan suiker. </description>
</item>

<item>
<title>Afvallen via de telefoon werkt het best</title>
<link>http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=News&amp;file=article&amp;sid=110</link>
<description>AMSTERDAM - Mensen die willen afvallen, verliezen het meeste gewicht als zij telefonische begeleiding krijgen. Dat concluderen onderzoekers van VU medisch centrum, zo liet het ziekenhuis vrijdag weten.  
Voor het onderzoek verdeelden zij ongeveer 1400 te dikke, werkende mensen in drie groepen. De eerste kreeg alleen zelfhulpbrochures, de tweede telefonische hulp en de derde kreeg begeleiding via internet bij afvallen. <br>
<br>
De deelnemers moesten vooraf en na een half jaar op de weegschaal staan. Bij alle groepen bleek sprake van gewichtsafname, maar de telefoongroep verloor de meeste kilo's.<br>
<br>
Bron : nu.nl
</description>
</item>

<item>
<title>Ei als ontbijt helpt bij dieet</title>
<link>http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=News&amp;file=article&amp;sid=109</link>
<description>Twee eieren eten als ontbijt lijkt goed te helpen bij een dieet. Dat blijkt uit een publicatie in het International Journey of Obesity. <br>
<br>
Ei als ontbijt helpt bij dieet 
De onderzoekers vergeleken twee groepen volwassenen die aan de lijn deden. Beide groepen volgden een dieet met weinig calorieën. De ene groep at een bagel als ontbijt, de andere groep twee eieren. Door het eten van twee eitjes als ontbijt verloren ze meer gewicht dan degene die als ontbijt een bagel aten.
</description>
</item>

<item>
<title>Storing opgelost</title>
<link>http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=News&amp;file=article&amp;sid=108</link>
<description>Het heeft even geduurd, maar de storing lijkt opgelost. Probleem zat in een paar database-tabellen die corrupt waren geraakt. En met 1.077.050 entries in 153 tabellen is het dan helaas even zoeken naar de boosdoener...<br>
<br>
Team Southbeachforum.net</description>
</item>

<item>
<title>Storing</title>
<link>http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=News&amp;file=article&amp;sid=107</link>
<description>Er is een storing in de database van het forum. We doen ons best om dit zo spoedig mogelijk op te lossen !<br>
<br>
Team Southbeachforum.net</description>
</item>

<item>
<title>Obesitas Taskforce eist aandacht</title>
<link>http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=News&amp;file=article&amp;sid=106</link>
<description>De aanpak van obesitas moet even serieus genomen worden als de dreigende veranderingen van het klimaat. De voorzitter van de International Obesity Taskforce, Philip James, eist wereldwijde aandacht voor het groeiende probleem en vraagt om de steun van wereldleiders. </description>
</item>

<item>
<title>Vettax: Gezonder eten en leven</title>
<link>http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=News&amp;file=article&amp;sid=105</link>
<description>Extra accijns op ongezonde levensmiddelen als drank, tabak en snacks, is een goede methode om consumenten gezonder te laten eten, denkt de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg.</description>
</item>

<item>
<title>Metabool syndroom door light frisdrank</title>
<link>http://www.southbeachforum.net/modules.php?name=News&amp;file=article&amp;sid=104</link>
<description> Het drinken van de 'light' versie van frisdranken vergroot je kansen op het metabool syndroom. Light frisdranken zijn wat dat betreft slechter voor je dan het eten van gefrituurd voedsel. <br>
<br>
Een 'westers' dieet – met veel vetten, suikers en rood vlees – verhoogt je kansen op het metabool syndroom met 18%. Een gezond dieet – met veel groente, fruit, vis en gevogelte – vermindert het risico op dit syndroom niet. Zo ontdekten wetenschappers in Amerika in een onderzoeksgroep van 9500 mensen die negen jaar zijn gevolgd.
</description>
</item>

</channel>
</rss>